Reklamace

Reklamační řád


I. Všeobecná ustanovení
Zde naleznete záruční, reklamační a dopravní podmínky.


Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, jenž bylo zakoupeno v internetovém obchodě Turisticke-stampky.cz a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Práva a povinnosti  kupujícího neupravené tímto reklamačním řádem, se řídí občanským zákoníkem zák. č. 89/2012 Sb. a zákonem o ochraně spotřebitele  zák. č. 634/1992 Sb.. 

Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží zároveň jako záruční list.

II. Záruční podmínky


Pro kupujícího, který je spotřebitelem, platí záruční doba na veškeré nové spotřební zboží vždy 24 měsíců. Není-li na záručním listě uvedeno jinak, je pro spotřebitele záruka na dodané zboží 24 měsíců. Záruční doba na dodané zboží se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

Pro kupujícího, který je podnikatelem (uvede v objednávce IČ, popř. DIČ), platí záruční doba na veškeré zboží 12 měsíců!

Při uplatnění záruky má kupující, který je spotřebitelem:

  • jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
  • jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
  • jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
  • jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.

Reklamaci nelze uplatnit v následujících případech:

  • mechanickým poškozením, neodbornou instalací, zacházením či obsluhou
  • používáním zboží v podmínkách, které svými parametry neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci ( nadměrná vlhkost, nadměrné sluneční záření, neodpovídající teplota skladování, atd.) 
  • zboží bylo poškozeno živly
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
  • zboží, které bylo dodáno prodávajícím zdarma

Při reklamování zjevně mechanicky poškozeného zboží, bude účtováno poštovné směrem k zákazníkovi, dle aktuálního ceníku přepravného.

Opotřebení výrobku a jeho částí, způsobené jejich běžným používáním (např. oděr barvy, mírná  změna barvy, apod.) nepodléhá záruce a není považováno za rozpor s kupní smlouvou dle Občanského zákoníku.

V záruční době přesahující délku záruční doby stanovenou Občanským zákoníkem (zákonná záruční doba), nelze žádat výměnu výrobku nebo uplatnit odstoupení od kupní smlouvy.

Záruka se dále nevztahuje na :

  • údržbu, opravu či výměnu součástek souvisejících s běžným opotřebením nebo vnějším poškozením mechanického charakteru.
  • poškození zboží při přepravě (tyto škody je nutno řešit s dopravcem při převzetí)
  • mechanickým poškozením 
  • škodu způsobenou nesprávným skladováním
  • výrobek, který byl upraven, nebo byly upraveny jeho parametry 
  • použití, které je v rozporu s návodem k použití, nebo obvyklým způsobem použití
  • používáním zboží v podmínkách, které jsou v rozporu v podmínkách uvedených v dokumentaci
  • poškození vnějšími vlivy nebo živly
  • škodu způsobenou vniknutím kapaliny, cizích předmětů a hmyzu do výrobku
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo opotřebením
  • porušení ochranných pečetí a nálepek (pokud na výrobku jsou)
  • zboží poškozené zapojením odporujícím příslušným normám
  • škodu způsobenou opravou vykonanou neautorizovaným servisem nebo jinou osobou
  • škodu způsobenou používáním výrobku v rozporu s obecně platnými bezpečnostními předpisy

 
MECHANICKÉ POŠKOZENÍ

Reklamace mechanického poškození výrobku, které nebylo patrné při převzetí zásilky, je nutné uplatnit neprodleně po jejich odhalení, tj. ihned po prvním použití výrobku, nejpozději do 24 hodin od převzetí zboží od dopravce.  Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.

III. Reklamační podmínky

V případě poruchy nebo výskytu výrobní vady zboží v záruční době,  je místem uplatnění reklamace provozovna prodejce. To platí také v případě, kdy je kupujícím spotřebitel. 

Zákazník může uplatnit reklamaci doručením zboží poštou na adresu:

Turistická pečeť 
Bedřich Raška
Rešov 92
793 44  Horní Město

K reklamovanému zboží prosím přiložte:

  • kopii faktury
  • vytištěný a vyplněný reklamační protokol


V případě reklamace nás můžete kontaktovat viz. kontakty.

Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zboží zasláno zákazníkovi na náklady prodejce.

Prodávající vždy zajistí vyhotovení písemného protokolu o zjištěných závadách a formě jejich odstranění, doporučujeme kupujícímu si tato potvrzení uchovávat po dobu platnosti záruky.

O reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím spotřebitelem nedohodne jinak.

Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
 

IV. Dopravní podmínky


Při převzetí zásilky je kupujícímu, který je spotřebitelem, doporučeno překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost obalové pásky, poškození krabice, atd.) a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky.

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je doporučeno bez zbytečného odkladu oznámit prodávajícímu a sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento do 24 hodin zaslat e-mailem prodávajícímu.

Skrytou vadu zásilky je kupujícímu, který je spotřebitelem, doporučeno oznámit dopravci bez zbytečného odkladu a vyžádat si sepsání zápisu o škodě.

Dopravce má právo přesvědčit se o skutečném stavu poškození či částečné ztráty zásilky. Z těchto důvodů doporučujeme kupujícímu s poškozenou zásilkou nemanipulovat a zachovat i obal, ve kterém mu byla poškozená zásilka doručena.

Pro kupujícího, který není spotřebitelem, platí povinnost překontrolovat stav zásilky dle výše uvedeného postupu, nejpozději do tří dnů od převzetí zboží. V případě převzetí zásilky od dopravce nemá kupující žádné nároky na pozdější reklamace poškozené zásilky vůči prodávajícímu. Převzetím zásilky je další reklamace ohledně poškození a neúplnosti zásilky řešena pouze s dopravcem.

Výrobky jsou při expedici kontrolovány a baleny dostatečně, aby nemohlo dojít k mechanickému poškození při vynaložení přiměřené péče ze strany přepravce. Doporučujeme proto věnovat náležitou pozornost i relativně drobným poškozením přepravních obalů, protože po převzetí zásilky od dopravce leží důkazní břemeno o mechanickém poškození na straně kupujícího a dopravce se ke zpětnému uznání škody zpravidla staví zamítavě.

Před započetím reklamace nás vždy (telefonicky, mailem) kontaktujte !!!  Ve většině případů lze předejít zbytečným nákladům ze strany zákazníka. 

 

Odeslat článek známému   Vytisknout